Absolvenţii promoţiei 2014 mai au câteva zile la dispoziţie pentru a-şi depune actele de şomaj

somaj absolventi

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba informează absolvenţii promoţia 2014 referitor la obligaţia de a se înregistra în evidenţa A.J.O.F.M. Alba ca persoane în căutarea unui loc de muncă, în termen de 60 de zile de la absolvire, în cazul în care nu se înscriu mai departe pentru a-şi continua studiile şi nu se angajează.

Absolvenţii pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj, dacă într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu au reuşit să se încadreze în muncă şi:

  • nu urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului;
  • nu realizează venituri sau realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă, respectiv 500 lei.

Se consideră că nu au reuşit sau nu au putut să se încadreze în muncă dacă fac dovada că, în perioada de 60 de zile de la data absolvirii, s-au înregistrat la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditaţi în condiţiile legii sau care nu se supun potrivit legii condiţiei de acreditare, în vederea medierii pentru încadrare în muncă.

Actele necesare pentru întocmirea dosarului de șomaj, în cazul absolvenților instituțiilor de învățământ:

  1. Actul de absolvire a formei de învățământ, original și copie;
  2. Declarația pe propria răspundere a absolventului că nu urmează o formă de învătământ superioară la data solicitării dreptului;
  3. Actul de identitate, original și copie;
  4. Certificatul de naștere, original și copie;
  5. Certificatul de căsătorie, original și copie;
  6. Adeverință medicală din care sa rezulte că este apt pentru muncă;
  7. Adeverință de venit – de la finanțe;
  8. Adeverință din care să rezulte că este luat în evidență ca persoană în căutarea unui loc de muncă;
  9. Dosar șină.

Ce obligatii au persoanele care beneficiază de indemnizația de șomaj ?

Persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj au următoarele obligații:

a) să se prezinte lunar, pe baza programării sau ori de câte ori este solicitată, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care este înregistrată, pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă;

b) să comunice în termen de 3 zile agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă la care este înregistrată orice modificare privind:

– încadrarea în muncă;

– emiterea certificatului de înmatriculare sau a autorizaţiei de funcţionare pentru a desfăşura activităţi independente;

– realizarea unor venituri lunare mai mari decât valoarea indicatorului social;
– plecarea din ţară;

– concediul de maternitate sau de îngrijire a copilului;

– pensionarea;
– admiterea într-o formă de învăţământ;

– alte situaţii.

c) să participe la serviciile pentru stimularea ocupării şi de formare profesională oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care este înregistrată;
d) să facă dovada că a căutat activ un loc de muncă.

e) să înştiinţeze în scris agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate apariţia stării de incapacitate temporară de muncă şi datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, în termen de 24 de ore de la data acordării concediului medical. În situaţia în care apariţia stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zile declarate nelucrătoare sau împlinirea termenului de 24 de ore se realizează în zile declarate nelucrătoare, persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj au obligaţia de a înştiinţa agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate, în prima zi lucrătoare.

Facilităţile angajatorilor

Angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe această perioadă, pentru fiecare absolvent:

a) o sumă egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii;

b) o sumă egală cu de 1,2 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal;

c) o sumă egală cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii de învăţământ superior.

Angajatorii care încadrează absolvenţi în condiţiile de mai sus sunt obligaţi să menţină raporturile de muncă sau de serviciu ale acestora cel puţin 18 luni de la data încheierii.

Comentarii

Comentarii

Comentarii

Adauga comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

four − 3 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Site-uri Partenere

Agentie SEO stiri ziare

Absolvenţii promoţiei 2014 mai au câteva zile la dispoziţie pentru a-şi depune actele de şomaj

somaj absolventi

By

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba informează absolvenţii promoţia 2014 referitor la obligaţia de a se înregistra în evidenţa A.J.O.F.M. Alba ca persoane în căutarea unui loc de muncă, în termen de 60 de zile de la absolvire, în cazul în care nu se înscriu mai departe pentru a-şi continua studiile şi nu se angajează.

Absolvenţii pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj, dacă într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu au reuşit să se încadreze în muncă şi:

  • nu urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului;
  • nu realizează venituri sau realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă, respectiv 500 lei.

Se consideră că nu au reuşit sau nu au putut să se încadreze în muncă dacă fac dovada că, în perioada de 60 de zile de la data absolvirii, s-au înregistrat la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditaţi în condiţiile legii sau care nu se supun potrivit legii condiţiei de acreditare, în vederea medierii pentru încadrare în muncă.

Actele necesare pentru întocmirea dosarului de șomaj, în cazul absolvenților instituțiilor de învățământ:

  1. Actul de absolvire a formei de învățământ, original și copie;
  2. Declarația pe propria răspundere a absolventului că nu urmează o formă de învătământ superioară la data solicitării dreptului;
  3. Actul de identitate, original și copie;
  4. Certificatul de naștere, original și copie;
  5. Certificatul de căsătorie, original și copie;
  6. Adeverință medicală din care sa rezulte că este apt pentru muncă;
  7. Adeverință de venit – de la finanțe;
  8. Adeverință din care să rezulte că este luat în evidență ca persoană în căutarea unui loc de muncă;
  9. Dosar șină.

Ce obligatii au persoanele care beneficiază de indemnizația de șomaj ?

Persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj au următoarele obligații:

a) să se prezinte lunar, pe baza programării sau ori de câte ori este solicitată, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care este înregistrată, pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă;

b) să comunice în termen de 3 zile agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă la care este înregistrată orice modificare privind:

– încadrarea în muncă;

– emiterea certificatului de înmatriculare sau a autorizaţiei de funcţionare pentru a desfăşura activităţi independente;

– realizarea unor venituri lunare mai mari decât valoarea indicatorului social;
– plecarea din ţară;

– concediul de maternitate sau de îngrijire a copilului;

– pensionarea;
– admiterea într-o formă de învăţământ;

– alte situaţii.

c) să participe la serviciile pentru stimularea ocupării şi de formare profesională oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care este înregistrată;
d) să facă dovada că a căutat activ un loc de muncă.

e) să înştiinţeze în scris agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate apariţia stării de incapacitate temporară de muncă şi datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, în termen de 24 de ore de la data acordării concediului medical. În situaţia în care apariţia stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zile declarate nelucrătoare sau împlinirea termenului de 24 de ore se realizează în zile declarate nelucrătoare, persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj au obligaţia de a înştiinţa agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate, în prima zi lucrătoare.

Facilităţile angajatorilor

Angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe această perioadă, pentru fiecare absolvent:

a) o sumă egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii;

b) o sumă egală cu de 1,2 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal;

c) o sumă egală cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii de învăţământ superior.

Angajatorii care încadrează absolvenţi în condiţiile de mai sus sunt obligaţi să menţină raporturile de muncă sau de serviciu ale acestora cel puţin 18 luni de la data încheierii.

Comentarii

Comentarii

backtotop